woensdag 21 november 2012

Lijstjes

  • Het zal jullie vast wel opgevallen zijn
  • dat ik van lijstjes houd.
  • Ze zijn zo handig,
  • overzichtelijk,
  • praktisch.
  • Snappen jullie mijn punt?

Nee, even serieus. Ik ben gek op lijstjes maken. Ik leef ervan. Zonder netjes geschreven lijstjes zou mijn hoofd gewoonweg uiteenspatten.
Er hangen op dit moment zo´n 7 lijstjes aan mijn tijdschiftenhouder te bungelen. Meer dan dat er tekeningen van Diego hangen, dus dat wil toch al iets zeggen naar onze maatstaven.
Als ik ze niet maak vergeet ik het gewoon. En begrijpt u ´het´ maar gerust als in álles.

Zo heb ik een paar dagen geleden een lijstje gemaakt met een soort van taakverdeling op. Dingen die nog moeten gedaan worden en door wie, vriendlief of mezelf. Zodat we het zeker niet zouden vergeten.
Twee mooie kolommetjes, keurige lijntjes eronder getrokken en onze namen er zorgvuldig boven geschreven. (nog zoiets van mij: alles moet pico bello geschreven staan. Het zal me een worst wezen als er rommel in de woonkamer ligt of als er wasco-kruimels op de grond liggen, maar OWEE als er een krabbeltje of inktvlek op mijn blad staat).

Achter bijna al mijn taken staat een vinkje of OK geschreven. Geen verwarring mogelijk.
Achter die van Philippes taken? Niets, nada, noppes. Terwijl hij een deel wel al gedaan heeft.
Zucht (een schreeuwende zucht, uiteraard). Zo gaat de handige, overzichtelijke en praktische kant van lijstjes natuurlijk verloren.

Ik zal maar eens een nieuw lijstje maken. Met al de redenen waarom er een vinkje moet staan achter zaken die voltooid zijn. En de gevolgen als dat niet gebeurt (denk: 4 weken de strijk doen. EN een vinkje zetten als het gedaan is). Dat zal hem leren, lijstjes niet te respecteren!*


*voor de rest ben ik een hele lieve en verdraagzame vriendin. Erewoord!

2 opmerkingen:

  1. Zo, ik heb hier even een reactie geplaatst. Dit mag je dus afvinken. (veeg het zweet van mijn voorhoofd) :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dankjewel voor je reactie op 2 gezichtjes, inmiddels ben ik bijna 14 weken zwanger en lijstjes is ook wel iets wat ik weer aan kan beginnen want ik vergeet nu alles en doe 10 dingen door elkaar, ik heb van die mooie to do blokjes bij de hema gekocht er staan van die vink rondjes voor de regeltjes en deze helpen me het huishouden overzichtelijk te houden.
    Het enige wat ik weer moet aanleren is de dicipline om op die lijstjes te kijken haha, ik zie wel eens van die mooie huishoudklappers op youtube die zien er ook wel mooi uit.
    Suc6 met je lijstjes :)
    Groetjes Famke

    BeantwoordenVerwijderen