zaterdag 27 april 2013

Méja

Stap de eerste de beste Delhaize of Carrefour binnen en je stuit er al op: Mickey Mouse-yoghurt, Maya-shampoo, Cars-fruitsap en Bumbakoekjes. Waarom? (Heel) vroeger was yoghurt gewoon yoghurt, shampoo gewoon shampoo (met een colageur, dat dan weer wel! Men, wat wou ik die altijd graag hebben) en koek gewoon koek.
Zelfs onze kinders (of liever gezegd moeders portemonnee) worden slachtoffer van de immer inventieve producenten van kinderfiguren. Eet uw kind geen worst? Plak er een bijtje op! Hij zal zoemen van geluk! (zal ik ook de reclame in gaan?)
Zo vonden wij vandaag echte Maya-worst! Oftewel, een samengeperst kippenrolletje met een gele verpakking en een lief Mayaatje erop.
´DIE! Méja!´ riep mijn Maya-fan enthousiast.
Natuurlijk trap ik er telkens weer in. Zo lagen de eerder genoemde Mickey Mouse-yoghurt en Cars-fruitsap ook in mijn winkelkarretje. Niet omdat zoonlief dat niet eet/drinkt, maar omdat het zo mooi is. Mea culpa.
Hup, worst in de kar en naar de kassa. Vol goede moed (want vlees an sich blieft Diego niet altijd), maak ik het rolletje open en geef het hem.
Maar Diego zou Diego natuurlijk niet zijn als hij het vlees achterwege laat en de hele terugrit naar huis met de verpakking speelt. Én in zijn mond steekt.
Hmmm, lekker Mayavleesje!
Diego vs. Studio 100: 1-1. Mama: 0.

1 opmerking:

  1. Ik ben blij dat ik de enige niet ben :-). Tja, moeders hé... we zijn zo'n gemakkelijk slachtoffer voor reclame-mensen :-)

    BeantwoordenVerwijderen