zaterdag 31 augustus 2013

Homemade spelletjes

Als ik mensen vertel wat ik ´s avonds´s nachts doe als ik niet kan slapen, vinden velen mij maar een raar object .
Mijn kostbare nachtrust gaat meer dan eens uit naar recepten opzoeken, uitvoeren en vaak jammerlijk doen mislukken, naar knutselwerkjes opzoeken, ze onder mijn favorieten opslaan en ze vervolgens pas na twee weken weer ontdekken ennn een enkele keer ook al eens naar zelf spelletjes maken. Tja, je moet wat he, met die uren. Slapen is voor watjes.

Mijn zelfgemaakt vormenspelletje, waarbij ik vier pogingen heb moeten doen voor de figuren zonder kronkels of uitschuivers op papier stonden. Mijn kleine smurf vond het vervolgens veel leuker om met de schaar te knippen in de lucht en om met de knoflookpers op tafel te slaan dan de voorwerpen daadwerkelijk op hun vorm te zetten.

En ziehier, het product van mijn pas verworven talent in het maken van kleurenspelletjes. Nijntjes Bonte Ballonnen move over, dit is mijn eigenste budgetversie. Wederom veel werk mee gehad (lees: om 2u ´s nachts kleine bolletjes knippen uit zes kleuren papier en karton - wat zo makkelijk nog niet is - plakken en daarna met kleine oogjes stickers uitkiezen). Ook dit spelletje was een verdeeld succes, als je ervan uitgaat dat de stickers en de bolletjes van het papier trekken veel interessanter was dan het eigenlijke doel van het spel. Maar ach, Diego vond het leuk. Op zijn manier. En wie ben ik om daar iets over te zeggen?
 
En die paar uren per nacht, wie heeft die nou echt nodig?
 
En wat dacht je van knutselen met eten?
Hierover morgen meer, ik heb nu wel wat slaap in te halen van mijn nachtelijke escapades met ovens, favorieten en spelletjes.
 
 
 

1 opmerking:

  1. Vind ik ook hoor, slapen is voor watjes, haha. Echte mensen doen gewoon iets nuttigs met hun tijd. Alleen je wordt er overdag zo moe van! :-)

    Wat leuk, die spelletjes!! Echt.

    BeantwoordenVerwijderen