donderdag 27 december 2012

Tafelen met Bliksem McQueen

De meest prachtige tijd van het jaar zit erop.
Kerst in al zijn glorie, maar jammer genoeg niet wit dit jaar (waar ik zo op had gehoopt en waarvoor de vooruitzichten enkele weken geleden zo gunstig waren).

We hebben lekker gegeten en gedronken, zijn waarschijnlijk vele vele kilo´s bijgekomen en hebben heel leuke cadeautjes uigepakt.
(note to self: Wat goed dat je geen speelgoed hebt gekocht!! Afgezien van de Playmobil dan. En ohja, het tekenbord. Maar dat telt niet. Dat is een must. Educatief enzo, je weet wel)

En weet je wat zo heerlijk was? Thuis komen en enkel de dozen van de cadeaus op te moeten ruimen. En oke, hier en daar de envelop van een kaartje, maar that´s it. Geen afwas, geen vuile tafels, geen moddervoeten op de grond. Voordeel van Kerst bij schoonfamilie (kerstavond) en ouders (kerstdag) te vieren.
Een heel ander verhaal wordt het volgende week met Oud op Nieuw. Dan verwacht ik 15 man hierzo. Voor wie ik logischerwijs ook een lekker maaltje moet bereiden en een goede gastvrouw moet zijn. Om nog maar te zwijgen van de chaos the day after.

Maar dat is het minst van mijn zorgen. Grootste probleem: waar gaat iedereen zitten?
Met mijn vier stoelen - waarvan één op het randje van uiteenvallen - en één zitladdertje zal ik waarschijnlijk niet ver komen.
Als iemand van de aanwezigen dit leest: wie is er bereid in Diego´s schommelstoel te zitten? Of in zijn Cars zeteltje? Je komt dan wel niet met je hoofd boven de eettafel uit, maar echt ik zweer het je, het zit zoooooo comfortabel. Kan je wiebelen tijdens het eten. Of lekker onderuitgezakt met Bliksem McQueen een amusetje verorberen. Wat wilt een mens nu nog meer?!

(To be continued...)

1 opmerking: