vrijdag 4 januari 2013

Fashionboy

En dan ga je op pad, kleren kopen voor je niet meer zo kleine peuter.
Want echt, kinderen groeien als kool (komt door al die chocopasta op hun brood)
En wat is kinderkleding toch stoer, schattig en prachtig tegelijk! Daar kwam ik al achter toen ik vier weken zwanger was, tot mijn eigen ergernis omdat ik het geslacht toen natuurlijk nog niet wist.

Maar goed, op klerenjacht dus, want zoonlief kreeg onlangs een groeischeut waar menig basketbalspeler jaloers op zou zijn. Denk: buik onder bloesje uit en water in de kelder. Arme knul.

En wee mijn portemonnee, want aangezien de helft van zijn kleren ineens te klein was, was het een heuse garderobe die samengesteld moest worden. En ik schroom helemaal niet om te zeggen dat ik sommige dingen van tweedehands.be haal, want echt waar jongens, daar vind je de meesterstukjes. Pak nu het shirtje met het opschrift ´Don´t look at me, that smell is coming from grandpa´, dat had ik zelf nooit van mijn leven ergens gevonden, maar dus wel op internet. Zelfs al zou ik een miljoen per maand verdienen, ik zou nog steeds tweedehandsspulletjes kopen. Maar dat dus even terzijde.

Na vandaag kan ik zeggen dat hij voorlopig wel even toekomt. Het kind heeft intussen meer kleren dan zijn ma. De buit? Zeven broeken, dertien longsleeves, drie dikke truien, twee hemden, zes rompers, vijf pyjama´s, een winterjas, tien paar kousen en een muts (dat laatste puur omdat het van Cars was en LICHT GAF, hoe cool is dat?!)

Maar he, wie kan er nu weerstaan aan lichtgevende mutsen en aan truitjes met rendieren erop?

1 opmerking: