zaterdag 10 augustus 2013

Kleine wasjes, grote wasjes

Even een huishoudgerelateerd stukje.
Een paar dagen geleden zat ik wat rond te kijken op fora en op de een of andere manier kwam ik uit op een post over droogkasten. Het ging erover wat wel en niet in de droogkast te steken and so on and so on. Geen jeans, geen bh´s, geen boxershorts, geen wol, geen jurkjes, geen babykleedjes.
Jongens, waarom bestaat die droogkast dan? Enkel voor handdoeken en t-shirts? Of misschien mogen t-shirts ook wel niet, god stel je voor dat ze zouden krimpen.

Ik mik werkelijk álles de droogkast in. Sterker nog: ik heb zo´n 2-in-1 wasmachine/droogkast, dus ik haal mijn propere was niet eens uit de machine maar laat het lekker drogen zonder te checken wat er ook alweer bij zat. Lekker praktisch, alles samen droog en nooit problemen mee gehad: geen broeken met water in de kelder en ook geen uitgelubberde bh´s.

En onder hetzelfde motto, namelijk ´Waarom moeilijk als het ook makkelijk kan´: ik ben een non-sorteerder. Wit gaat apart en zwart en jeans zwier ik lekker bij de bonte was. Wederom nooit last mee gehad.

En dan lees je dat sommige mensen hun was op deze manier sorteren: witte was, lichte was, rode was, groene was, gele was, jeans, zwarte was, fijne was, babykleertjes en kookwas.
En dan denk je werkelijk: waar halen die mensen nog tijd en goesting om andere dingen te doen dan de wás? Nee, dan liever mijn manier: witte was en gekleurdewaszwartewasjeans. Alemaal één pot nat, nietwaar?

2 opmerkingen:

  1. Oh! Ik dacht al dat ik een desperate housewife was of zo :-). Hier vliegt ook alles samen hoor! Geen tijd, energie of interesse om alles netjes te sorteren... En we gaan hier toch altijd netjes gewassen door het leven :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hier ook. Alles de droogkast in. Nooit problemen mee gehad. En per kleur sorteren, dacht het niet.

    BeantwoordenVerwijderen