dinsdag 27 augustus 2013

Wat ik zeg vs. wat Diego verstaat

Wat ik zeg: ´Je eet zo netjes, wat flink van jou!
Wat Diego verstaat: ´Je eet veel te netjes, knoei maar flink!´

Wat ik zeg: ´Leg je vork neer.´
Wat Diego verstaat: ´Gooi je vork door de kamer.´

Wat ik zeg: ´Kom, we gaan een spelletje spelen!´
Wat Diego verstaat: ´Kom, we gaan tornado spelen!´

Wat ik zeg: ´Kom, we gaan knutselen!´
Wat Diego verstaat: ´Kom, we gaan de tafel onder de zwarte verf smeren!´

Wat ik zeg: ´Gaan we wat TV kijken?´
Wat Diego verstaat: ´Gaan we wat op ons hoofd staan op de zetel?´

Wat ik zeg: ´Ja, handjes wassen na het plassen, goed zo!´
Wat Diego verstaat: ´Ja, badkamer wassen na het plassen, goed zo!´

Wat ik zeg: ´Wil je een snoepje?´
Wat Diego verstaat: ´Wil je een snoepje?´

Wat ik zeg: ´Wil je wat appel?´
Wat Diego verstaat: ´Wil je een snoepje?´

Wat ik zeg: ´Het eten is klaar!´
Wat Diego verstaat: ´Wil je een snoepje?´

Wat ik zeg: ´Niet met je yoghurthanden aan de ramen!´
Wat Diego verstaat: ´Maar met je yoghurtmond mag best.´

Wat ik zeg: ´Slaan doet pijn.´
Wat Diego verstaat: ´Slaan is fijn.´

Wat ik zeg: ´Tijd om naar bed te gaan!´
Wat Diego verstaat: ´Tijd om te knuffelen en kussen en niet meer los te laten!´

Wat ik zeg: ´Je hoeft niet bang te zijn van spoken, lieverd!´
Wat Diego verstaat: ´OH NEE, kijk daar! Er zitten er tien onder je bed!´

Wat ik zeg: ´Je bent de liefste van de wereld! Mama houdt van jou´
Wat Diego wéét: ´Ik ben alles voor mama.´

En in dat laatste heeft hij ook nog eens gelijk, jongens. Slim kind!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten