vrijdag 8 november 2013

Corrector

Ik kreeg vorige week een projectje toegeworpen: een boek van 178 pagina´s verbeteren. Sabrina de corrector was geboren. Nu moet ik toegeven dat ik het een een heel klein beetje had onderschat. Ik had gedacht die epistel op een week tijd wel even te verbeteren maar nee hoor, nee.

Ik wil immers geen half werk doen, nooit behalve in die stomme winkel.
En dus wordt elke letter zorgvuldig gescand, niets ontgaat mijn argusogen.
Dat ik daarom met bloeddoorlopen voor mijn schermpje zit om 21u hoef ik jullie niet uit te leggen.
Maar wat is het een leuk boek! Totaal, echt hélemáál niet mijn genre, dus ik had verwacht dat ik het oersaai zou vinden, maar ik vind het hilarisch. Ik weet niet in hoeverre dit boek bekend wenst te worden, maar ik hoop dat het verder gaat dan de bakker om de hoek. Jongens wat een humor!
Maar eerst, voordat jullie met natgelikte vingertjes de pagina´s van dit boek kunnen omslaan, heb ik de eervolle taak de (niet geringe) schoonheidsfouten eruit te halen.

Ik zit nu, na een week, aan pagina 25.
Kill me. Kill me now.

3 opmerkingen:

  1. Leuk werk zeg! Doe mij ook eens zo'n klusje!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk om te doen! Ik ben zelf van oorsprong journaliste en heel af en toe krijg ik nog wel eens een redigeer-klus, en daar kan ik dan echt van genieten. Ik ben een beetje een woorden-fanaat ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Als de inhoud leuk en interessant is, dan lijkt me dat nog een fijn werkje. Ik krijg jaarlijks héél wat thesissen/scripties/eindwerken op mijn bureau en euh... de 'kwaliteit' daarvan durft nogal eens ver uiteen liggen. Soms een zegen, vaak een vloek ;-)

    BeantwoordenVerwijderen