vrijdag 24 januari 2014

Diego's vertelsels

  • 'Ik heb speekel in mijn mond. EIKH!' - om 8u 's morgens, geen nadere verklaring voor zijn bevinding.
  • 'Mama, schuif je beetje op?' - om 7u 's morgens, terwijl ik al op het kleinste hoekje van ons bed lig.
  • 'Hocus pocus pas, ik wou dat mijn bordje op was!' - Diego wilt snoepjes, maar krijgt die pas als hij flink gegeten heeft.
  • 'Jules komt mee naar hier en dan gaan we de pannenkoekenrock dansen.' - Diego heeft wilde plannen met klaspop Jules.
  • 'Haha, heb een scheetje gelaten op u been!' - Diego is gefascineerd door scheten.
  • 'Poesje mauw, kom eens gauw. Ik heb een scheet voor jou!' - zie vorig puntje
  • 'Ik heb pijn aan mijn baard.' - Diego heeft pijn aan zijn kin.
  • 'Juuuufff, ik heb een muizenboterham bij.' - Diego laat voor de eerste keer geen tranen bij het afscheid op school, maar is fier op de boterham die mama voor hem geknutseld heeft.
  • 'Mama en papa zijn mijn beste riend'. - SMELT!
  • 'Vroeger was ik een baby met een pamper.' - Diego haalt herinneringen op.
  • ' Naar Plopsaland!!' - Het dagelijkse antwoord op 'Wat gaan we doen vandaag?'
  • 'Mama, kom nog even bij mij in bed liggen. Ik wil u nog veel kusjes geven.' - Geef dat kind een medaille voor tijd rekken 's avonds.
  • 'Dat is niet grappig!' - Wij mogen niet lachen om zijn grapjes. 
  • 'Papa heeft een pili en mama heeft een navel!' - Anatomie volgens een 2-jarige.
  • 'Bolliebol!' - Diego's scheldwoord. Hij had op school een woord opgepikt dat ik niet zo graag hoorde en dus heb ik hem ervan overtuigd dat bolliebol pas een echt scheldwoord is. Werkt als een tierelier!

1 opmerking: