zaterdag 4 januari 2014

Het laatste weekend als niet-schoolgaande

Maandag is het zover, dan zal Diego voor de eerste keer naar school gaan.
Van 8u45 tot12u20 zal ik hem moeten missen, in de namiddag komt hij voorlopig nog naar huis - tenzij hij zelf aangeeft terug te willen.
Ik vraag me af hoe het kan.
Gisteren lag hij nog in mijn gezicht te plassen, scheten op mijn arm te laten en paste hij nog in maatje 56.
Gelukkig kan ik zeggen dat ik van elk moment genoten heb, tot de laatste seconden heb ik alle kruimeltjes plezier en geluk opgezogen als was het mijn laatste brood.
Ik vraag me af hoe het kan.
Gisteren lag hij nog voor het eerst in mijn schoot, overmorgen gaat hij al naar school. Ik word er emotioneel van. Hij wordt zo groot, mijn lieve jongen..
Het is het einde van een tijdperk, maar het begin van een nieuw, nu nog spannender tijdperk.

3 opmerkingen:

  1. Ow.. hoe emo is dat... Het is al eventjes geleden. Maar opeens moeten we langzamerhand eens gaan denken over welke middelbare... Echt wel shocking. Ik heb de herinneringen van de geboorte ook nog in mijn gehuegen alsof het gisteren was.. Heel weird. Tijdgevoel als je moeder bent...

    Heel erg veel toitoi gewenst. Wees dapper :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. L:euk hoor, nieuwe fase. Even slikken voor mams, maar uiteindelijk ook wel weer fijn voor alle partijen. Ben benieuwd hoe hij het vindt!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ohh herkenbaar. Mijn jongste zoon gaat morgen ook voor het eerst.
    Dat zal ook wel even slikken zijn.
    Hij gaat wel hele dagen naar school.
    Succes iig.

    BeantwoordenVerwijderen