woensdag 19 februari 2014

Schoolfeest

Jaaaa, het eerste schoolfeestje is een feit. Ouders en grootouders waren van harte welkom voor een leuk optreden van hun kleuter en voor koffie en cake achteraf.
Ik denk dat ik zenuwachtiger was dan de peuter in kwestie. Op voorhand had ik proberen te ontfutselen op welk liedje hij ging dansen, maar de ene dag was dat 'Jules', dan 'Smurfen', dan 'Dribbel' en dan weer 'Loko Le'. Tja, wist ik nog niks, maar de juf zei dat hij heel flink mee danste, dus ik zat op eieren vandaag.
Moment suprême: kleuters (teveel!) in aantocht.
'En ik vlieg, vlieg, vlieg, ...' Geen idee hoe het lied heet en zoonlief blijkbaar ook niet, getuige zijn waaier aan mogelijke titels.
En ze sprongen en dansten en draaiden, al die grote kinderen rondom mijn klein mannetje. En hij, hij stond er wat beteuterd bij. Hij had niet zoveel mensen verwacht en stond stokstijf stil terwijl hij wat aan zijn kleertjes stond te frutselen.
Ach, wat geeft het. Hem daar gewoon zien staan was al zo ontroerend. Ik heb volgens mij nog nooit zo hard geklapt als na zijn stiltedansje.

3 opmerkingen:

  1. Aaaaah lief!! En ja, dat is ontroerend hè om je kleine frutseltje daar dan zo te zien staan :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ontroerend, inderdaad. Best eng ook, zo;n eerste keer. Je zult zien hoe hard hij volgend jaar mee danst.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Jaa heel ontroerend. Krijg op zo'n momenten altijd de tranen in mijn ogen, zo erg, haha.
    Bleven ze maar wat langer zo klein he :D

    BeantwoordenVerwijderen