zondag 30 december 2012

De 10 geboden

Kinderen komen zonder handleiding? Think again.
Hierbij de 10 kindergeboden, vergezeld van mijn persoonlijke aanvulling.

  1. Gij zult natuurlijk bevallen. - Na acht uren helse weeënstormen te moeten doorstaan, had ik de dokter bijna bij zijn kraag. GEEF MIJ NU!!!!! EEN EPIDURALE VERDOVING!
  2. Gij zult voeden op verzoek. - Heb ik gedaan, maar toen zoontjelief na weken nog steeds de hele dag en nacht schreeuwde en om het half uur aan de borst hing, gaf ik het op, denkend dat mijn melk niet voedzaam genoeg was. Dom dom dom, met een koemelkvrij dieet was het allemaal goed gekomen, maar dat wist ik toen nog niet.
  3. Gij zult nooit roepen tegen uw kinderen. - Mijn levensdoel, die ik jammer genoeg niet altijd voor de volle 100% behaal. Soms floept die luide en gefrustreerde stem er toch uit, met een gigaschuldgevoel nadien.
  4. Gij zult uw kinderen nooit slaan. - Helemaal mee eens en ik heb mijn zoontje nooit geslagen. Geen verdere aanvulling.
  5. Gij zult altijd gezonde maaltijden boordevol fruit en groenten op tafel zetten. - En als uw kind vervolgens zorgvuldig rond de groenten heen eet of het uitspuwt op de grond, vind dat dan vooral niet erg?
  6. Gij zult niet vloeken in bijzijn van uw kind. - Lukt mij quasi altijd, maar een vriend die denkt dat ´godmiljaar´ hetzelfde betekent als ´potvolkoffie´ is niet makkelijk op te lossen.
  7. Gij zult immer uw engelengeduld bewaren bij een dwarse peuter. - Uhmmm?
  8. Gij zult uw kind altijd blijven vertellen hoeveel u van hem houdt. - Wel honderd keer per dag, als het niet meer is.
  9. Gij zult uw kind niet teveel speelgoed kopen, want alles met ´te´ is niet goed. - Commentaar is hier mijn inziens niet nodig.
  10. Gij zult er immer zijn voor uw kind en onvoorwaardelijk van hem houden. - Hier zal ik nooit in falen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten