donderdag 7 maart 2013

Lentekriebels

Altijd weer bij zonnestraaltjes wil ik:

  • Mijn hele huis ondersteboven gooien, alles van boven tot onder schoonmaken en vooral een heel nieuw interieur kopen. Jammer genoeg is dat laatste niet zo goed voor mijn portemonnee.
  • Een grote zonnebril kopen en a la Kim Kardashian op de boulevard gaan paraderen.
  • Zelf ijs maken (nog nooit daadwerkelijk gebeurd)
  • Alle speeltuinen, zwembaden, pretparken en dierentuinen afschuimen en zoonlief vooral gek krijgen met mijn (overtollige) aandacht. Arm kind. (grapje natuurlijk, hij vindt het prachtig!)  
  • Het dak van mijn auto gooien en ´cruisen´ door de stad. Maar dan wel even kijken of mijn dak er dan ook weer terug opgelast kan worden.
  • De lente ruiken. Hou je neus maar eens in de lucht en adem heel diep in. Wat een heerlijke geur heeft de lente (en nee, ik bedoel het niet sarcastisch als in ´wat een heerlijke geur hebben die hondendrollen).
  • Stoepkrijten!
  • Pastasalade maken. Njammie!
  • ´s Avonds gaan wandelen. Het is nog licht buiten!
  • Hetzelfde genre als hierboven: fietsen! Met zoontjelief inclusief Bumbahelm op zijn bol voor mij in zijn fietsstoeltje, toeterend op zijn Bumbatoeter aan het stuur.
  • Met een wijntje in de hand op mijn terras gaan zonnen. Al heb ik voorlopig nog niet echt iets wat de naam ´terras´ waardig is. Vuilzakken, een glasbak op een krakkemikkig tafeltje en een ondergrond die nog niet betegeld is: laten we het op de naam ´buitenplaats´ houden. Maaaaarrr daar komt verandering in, want mijn terras wordt heel binnenkort aangelegd! Hopelijk nog voor Pasen, zodat zoontjelief kan genieten van zijn cadeautje (hij mag geen chocolade eten voor zijn arme darmpjes, dus krijgt hij van ons een zandbak!) en wij van onze wijntjes!

3 opmerkingen: