dinsdag 25 juni 2013

Billen en vleesjes

Laten we het eens hebben over Mannen en hun wzonderlijke gave om vrouwen complimenten te geven. Vergeet de literaire lulkoek ´Wat heb je een prachtige huid, ik hou zoveel van je uitgesproken jukbeenderen´ en ´Je ogen stralen als de zon´.

Nee, in het echte leven moeten we dealen met mannen die heel goedbedoeld een compliment geven en daarmee een vrouw een figuurlijke schop onder haar kont geven. Haar brede kont, welteverstaan. Want dat vindt mijn vriend een mooi compliment.
´Wat heb je een mooie brede kont,´ verkondigde hij gisteren. Laat ik even melden dat mijn kont een van de enige zones is waar ik geen complex over heb. Met mijn maatje 34 is het woord ´breed´ niet echt de meest treffende omschrijving, als ik dat zo bescheiden mag vinden. Maar goed, die complexloze zone is nu opgeschoven naar de twijfelzone. Want als vriendlief vindt dat ik een mooie brede kont heb, wie ben ik dan om hem tegen te spreken?
Een andere favoriet is ´Ik hou zo van je vleesjes´. Mag wel lief klinken, maar eigenlijk bedoelt hij gewoon ´Ik hou zo van je rolletjes vet´. En bedankt!

En dan ook nog eens oprecht verbaasd zijn als ik me niet in zijn armen stort uit dankbaarheid voor zijn natuurlijk goedbedoelde en complimenterende uitspraken.
Zucht. Hij moet nog veel leren, die billen- en vleesjesvent van mij.

1 opmerking:

  1. Kelly Bovend'aerde26 juni 2013 om 03:11

    Haha zaligg!!!!
    Ik denk dat wij vrouwen gewoon veel te gevoelig zijn over alles wat met ons uiterlijk te maken heeft, of de man moet gewoon eens beter leren verwoorden wat em denkt :D

    Anyways, ik heb ook maatje 34 en ben blij dat ik hier en daar wat vleesjes heb.. waar moet ik anders mijn figuur van halen? Een panlat, daar heeft niemand wat aan^^

    BeantwoordenVerwijderen