maandag 13 januari 2014

Ochtendstond

De tweede schoolweek is aangebroken. Nog steeds enkele tranen, maar die waren snel gedroogd zag ik toen ik aan het hek even onopgemerkt bleef gluren.
Al vraag ik me af in welke staat ik zoonlief dadelijk zal aantreffen. Waarschijnlijk valt hij in slaap zodra ik hem in mijn armen neem. Ik had namelijk de ijdele hoop dat kinderen gingen uitslapen in het weekend, zodra ze naar school gingen. Nou, ik kan je vertellen dat dat NIET het geval is. Zowel zaterdag- als zondagochtend was het kotertje om 6u45 wakker. Nog vroeger dan hij moet opstaan voor school, nota bene. 'Mamaaaaaa, ik wil naar enede! Ik wil eten!' en om zijn woorden kracht bij te zetten liet hij zich dramatisch op me vallen.
Ochtendstond heeft goud in de mond, mijn k*nt.

Vandaag moest ik hem noodgedwongen om 7u30 wakker maken. Met geen stokken uit bed te krijgen, zeg ik je. 'Nee mama, ik ben moe. Nog even dutje doen.'
Hij zal straks wel de daad bij het woord voegen, denk ik zo.

En ik, ik moet dringend een weekplanner aanschaffen. En in zijn hoofdje installeren.
Maandag, dinsdag, woensdag, donderdag en vrijdag: sta maar lekker vroeg op, ochtendstond heeft inderdáád goud in de mond!
Zaterdag en zondag: jippie, uitslapen!
Hopelijk snapt hij het.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten